Zaub Iab may be poisonous to others
y***@hotmail.com
2006-07-19 15:13:13 UTC
Kab ntsab,

I have a caucasian colleague that had actually got disoriented after
consuming zaub iab. Here are, though had yet confirmed, sources that
may explain the origin of the plant (zaub iab) and its deadly venoms:

If it is this plant, (from Wikipedia:)
"Pharmacologically, they are the most powerful known anticholinergics
in existence, meaning they inhibit the neurological signals transmitted
by the endogenous neurotransmitter, acetylcholine. Symptoms of overdose
may include mouth dryness, dilated pupils, ataxia, urinary retention,
hallucinations, convulsions, coma, and death. Despite the extreme
toxicity of the tropanes, they are important drugs when administered in
appropriate (and extremely small) dosages. They can reverse cholinergic
poisoning, which can be caused by overexposure to pesticides and
chemical warfare agents such as sarin and VX. More commonly, they can
halt many types of allergic reactions. Scopolamine, a commonly used
opthamalic agent, dilates the pupils and thus facilitates examination
of the interior of the eye. They can also be used as antiemetics in
people prone to motion sickness or receiving chemotherapy. Atropine has
a stimulant effect on the central nervous system and heart, whereas
scopolamine has a sedative effect."

Plants in this family include: the Datura or Jimson weed, eggplant,
mandrake, deadly nightshade or belladonna, capsicum (paprika, chile
pepper), potato, tobacco, tomato, and petunia.

Let me know of your thoughts, experiences, etc....

NOTE: Hmong are immuned to zaub iab....just like our caucasian's to
lactose (milk).
Xejthim
2006-07-19 15:36:36 UTC
Txiab,

Puas tau muaj ib tug caucasian tuag vim noj zaub iab li mas? My
favorite drink, especially this hot and humid time of the year is haus
kua zaub iab tsuag thiab noj zaub iab kib ua cas ho tsis ua li cas. Yog
tias muaj tseeb, zaub iab yog poison rau caucasian no hais paub tsam
tej thaum muaj tej phooj ywg caucasian tuaj saib yus yus tsis paub ho
lam muab rau lawv noj ces lawv ho liam tias yus lom lawv no nawb. Es
koj tus colleague ntawd noj zaub iab nyoos los siav nws ho tsis feeb
meej li lawm?
lactose (milk).
Tsujsua Dluag
2006-07-19 15:47:05 UTC
quite true....from what i heard....the fact is....hmong yeej noj zaub
iab los ntev lawm...over time, our bodies are immune to it.
the native americans are the same way..they are immuned...usually,
people
of "backward civilizations (as hher lao would call it)" are immune
to the plant.

but it is not lethal enough to kill a man

yaweh
Xejthim
2006-07-19 16:00:14 UTC
Tsujsua,

If it is true that our bodies are immune to it then how about our young
kids? I have a child not quite two years old and I fed him with some
zaub iab almost every time we have it at super but we haven't noticed
any thing rare. Tej zag ntshai yuav yog peb cov tuab neeg Asian roj
ntshaa yeej tolerate zaub iab paub. Yog le ntawd nua yuav tau cev faaj
tsis txhob muab zaub iab rua tej phooj ywg caucasian noj tsam lam tau
plaub tas yog yug lom nwg no hab ov.
Ncaimtseemnco
2006-07-19 16:32:39 UTC
I don't believe it is true unless it is proven. My own kids as well as
many of the Hmong kids today eat zaub iab everyday. Nothing happens to
them. I don't know if you know this, but when you go to the Hmong
farmers market these days if you get there a little late, you will can
barely find zaub iab because everything is taken by the African Amercan
people. They really like it and they buy it in huge quantity. I am
mean they carry it in a 50 plus pounds trash bag. No report of
anything happen to them.

Now according to the FDA, every kind of food (zaub/plant) has some kind
of chemical that affects certain person in many ways. This white guy
could just be one of those persons who is affected by the chemical of
zaub iab. My guess is that he is allergic to zaub iab.

-Cha.
Hmong-Lao
2006-07-19 18:14:41 UTC
Cov Phooj ywg,
Kuv lam share ib qho story no ntxiv rau nej thiab. Thaum kuv tsev neeg
nyuam qhuav tuaj txog teb chaws no, peb mus xyuas peb tus sponsor lub
tsev (Our sponsor is a White). Peb de tej zaub iab ntawm nws tog vaj
tog tsev lo hau noj. Nws hais rau peb hais tias cov nroj no noj tsis
tau. Lawv ib txwm tsis noj hlo li, vim nws yog ib hom kuab lom. Raws li
nws piav, nws muaj ib tug txiv nees noj tau cov zaub iab no ntau zog
lawm ces tus nees cia li tuag lawm. Yog li ntawd, lawv thiaj tsis tau
de los saj li. Nws hais kom peb tsis txhob noj, tab sis peb hais tias
peb yeej ib txwm noj, no ces peb cia li noj lawm. Nws kuj txhawj txhawj
tsam peb ho tuag, tab sis peb ho tsis ua li cas.
Thaum paub tseeb hais tias nws muaj kuab lom lawm, peb yuav tau ceev
faj thaib. Txawm peb noj los peb yuav tau tsis txhob noj ntau ntau tsam
ib zaug tsis luaj ib zaug mawb mog.

HL
-Cha.
Xejthim
2006-07-19 18:30:52 UTC
Yog, yog, thaum peb paub li no lawm no yuav tau loj vas thiab ov, tiam
sis xyov li lau pheej qab qab es noj tag los xav noj dua thiab ne. Nag
hmo kuv noj zaub iab kib ua hmo xwb, noj tsau tshaj plaws li tag kis no
kuv lias sawv tse tus yees tuaj work lawm thiab yog li ntawd nyaj yuav
tsis ntshai. Kuv ntseeg tias yog peb noj tuag ces kuv yog ib tug ua
ntej lawm tiam sis kuv tseem khov kho thiab yog li ntawd nej cov ho xis
zaub iab los ua siab loj txhob ntshai.
-Cha.
Ncaimtseemnco
2006-07-19 18:45:22 UTC
Hais ncaj, yog nyob teb chaws no es tseem muab zaub iab thiab Hmoob sib
cai lawm thiab ces kawg peb cov nyiam nyiam zaub iab yuav tau rov mus
Nplog teb xwb li laus. Hmoob cov farmers los yuav tsis tau nyiaj lawm
thiab ntshe tseem yuav muaj ib co kheb dub khiav raw peb qab rov mus
Nplog teb thiab au rau qhov zaub iab qab laj siab dhau hwv lawm nev.

-Cha.
n***@yahoo.com
2006-07-19 20:33:04 UTC
Chav,

Are you kidding? Es Khejdub txawm xyum noj zaub ab le peb lawm hab lov?
Vow!... interesting....

Thanks,

nqq
-Cha.
Ncaimtseemnco
2006-07-19 20:48:54 UTC
Moobsib aws, ua cas koj tseem tsis tau paub nas. Nyob rau hauv Twin
Cities no ces yog koj tseem mus qeeb me ntsis ces koj yeej tsis pom
zaub iab li lawm los mas. Khej dub ces nrho hnab tsaj ev mus tsev lawm
xwb os koj yawg aw. Tam sim no ces twb pib mus rau cov mev lawm thiab
ov.

-Cha.
Ncaimtseemnco
2006-07-19 20:54:55 UTC
So is this suggested that Hmong, khej dub, mev thiab khab are brothers
and sisters or at least came from the same orgin because we can eat
zaub iab without problem.
Tsujsua Dluag
2006-07-19 18:53:32 UTC
about 10 years ago....during a "school" thing in sacramento, there was
a white speaker....who happened to eat zaub iab cuz she had some hmong
friend....she was knocked out for 1 day....and woke up one day later,
thinking that its only the next day......

well, that got her curious..and she did research on it...it turned out
that our immune system go to our kids too..

yaweh
2006-07-19 20:28:18 UTC
Cov yawg/pog,

Ua caag kuv muab kua zaub ab pub rua kuv cov Caucasians employees haus
as "my green tea" mas puab qhuas kawg hab ho tsis ua rua puab qaug le
maj? This is the first time I heard some thing like this.. Strange....

nqq
2006-07-19 20:38:11 UTC
Cov boj yaig,

Zaub iab is like opium, too much comsumption kills. Little is
medicinal. The English name for this is JIMSON....

Please remember that we Hmong have built our immune for thousand of
years already. It is in our blood, genes, etc...thus we are immuned,
but do be careful when feeding to others....

As for the native from Africa, they too have built their immune level
much like us....
Born2beHmong
2006-07-19 20:46:03 UTC
txiabneeb,

perhaps, they cook differently than our way of cooking! because the
westerner people, they cook plant in raw--and may be that was the case
here. as for our hmong people, kua zaub iab is the best thing ever
when a wheather likes this past week, as when you haus tau es muab tso
kom txia txia mas haus lajsiab tshaj plaws!

even Green Peper can knot me dizzy and headache because american do not
cook fully, and some of chemicals are still not cook yet. or i may have
allegy to certain plant, therefore whenever i ate, it causes headache
and nauseate!

Born2beHmong
Tsujsua Dluag
2006-07-19 21:38:40 UTC
here is joke...a hmong joke that is..

thaum uas cov laus haus kua zaub iab tag....especially after a long
day's
work...lawd hais tias

"oh...lug sav kawg...."...and they they go to sleep..

any of you ever wonder what's going on?

TWB YOG LAWD QAUG ZAUB IAB LAWM ES LAWD THIAJ TIAS "I FEEL GOOD.."

YAWEH
phwvnyawm
2006-07-19 21:49:08 UTC
Tsujsua,

Kuj hais tsis tau nawb vim lawv noj thiab haus kua zaub iab tag ces
thiaj lim-m.Ib yam li koj uahauj lwm sab-b koj haus yeeb kiag rau mas
hmo ntawd tau zoo pw kawg kiag.Yog yeeb lom lawm xwb.Kuv ntseeg tias
cov zaub iab no zoo li yeeb tsuas yog tsis muaj zog npaum yeeb xwb.Kuv
yeej pom cov laus lawv yeej muab cov me nyuam yub yeeb coj los hlab noj
lawm thiab.Lawv hais tias thaum tseem mos-s mas tsis tau muaj kuab heev
ces yus noj los tsis tuag,tshuav txhob noj kom ntau-au xwb.Noj daws sab
lim xwb ces tau zoo nyob kawg li no.
nraugnruag
2006-07-22 17:55:11 UTC
phwvnyawm aw!!.

muaj tej zag tsi yog le koj has hab nawv qospuj lom ces txhaj tsaug zug
zoo nawb yog tas tsi yog qospuj lom ces pw tsi taug zug kaaj ntug tsi kaaj
los yawm thaub sawv ua npau tawg cuag le dlaab tsi ua tub qaug lawm xwb nua
naj.. mej has ces has lwm yaam lawm tsi txhob has has qhov pw tsaug zug zoo
tsaam kis tau ntau ntau qhov lawm hab os..hehehehe

mej has cov zaub ab cov zaub ab noj ntsis xwb los yog cov txiv ab kws noj
txiv naj?.. muaj ob peb yaam zaub ab txiv ab, yaam twg yog ab lawm ces ca
le hu ua zaub ab nua xwb tsi paub yog cov twg?.